Súlyos összefüggések
A cukros levek fogyasztását is felelőssé teszik az elhízásért és az ezzel összefüggő betegségek kialakulásáért. Míg egyes szakértők az ilyen innivalók magas kalóriatartalmának tulajdonítják ezt a hatást, addig mások az édesítők összetevőiről állítják, hogy növelik a vérnyomást, a vércukor-szintet és a zsírmáj kockázatát..
Az Életmódváltás a vérnyomás ellenőrzésért nevű szervezet 810 felnőttet vizsgált ebből a szempontból. A résztvevőknél célul tűzték ki a súlycsökkentést, a rendszeres mozgást, és a nátriumbevitel visszaszorítását. Mindazok, akik korábban rendszeresen „üdítőztek”, a vizsgálat időtartama alatt mindössze 3,5 dl cukorral édesített italt ihattak naponta. Ennek következtében 6 hónap alatt jelentősen csökkent a szisztolés és a diasztolés vérnyomásuk is.
Drámai következmények
Egyre több amerikai fogyaszt naponta cukros, szénsavas üdítőket, sportitalokat és édesített gyümölcsleveket,. A szakértők egyértelmű összefüggést látnak a cukorbetegség és a szívbetegségek ugrásszerű emelkedése között. 1990 és 2000 közt a cukros üdítők közel 130 ezer diabétesz, 14 ezer szív-és koszorúér betegség, és 50 ezer ezekből adódó betegség kialakulásához járultak hozzá.
Az amerikai egészségügyi szervek már az ilyen típusú italok nagyobb arányú adóztatását is felvetették, ettől várva a fogyasztás csökkenését. A Kaliforniai Egyetem szakértői szerint, ha kevesebb cukros levet innánk,, hatalmas egészségügyi előnyöket tapasztalhatnánk.
A tudás egészség
Minden hozzáértő a kiegyensúlyozott táplálkozást ajánlja, amely gyümölcsben, zöldségben, zsírszegény húsokban, tejtermékekben, halakban és teljes kiőrlésű gabonában gazdag. Egyes ajánlások szerint a napi 2000 kalóriás táplálkozás mellett hetente maximum 450 kalóriát vihetnénk be cukros üdítőkkel. Ezek olyan apróságnak tűnő, de a mindennapokban jelentős információk, amelyekről minden embernek tudnia kellene. Éppen ezért nem lehet eléggé hangsúlyozni az életmód- orvoslás jelentőségét. A személyre szabott vizsgálatok, a táplálkozási- és mozgás-tanácsadás sokkal eredményesebbé teheti a klasszikus gyógyítást is.
Az életmód orvoslásról, a vérnyomásról, a cukorbetegségről és az elhízás kezeléséről részletesen olvashat a www.oxygenmedical.hu honlapon.
Kép: Profimedia.hu